1394-06-28 09:31
3332
0
20715
برگزاری اولین یادواره شهدای محله کاشانی گرگان:

از سخنان علی اصغر تناور مبنی برا جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمن تا خاطره از شهید گرگانی که حس سیلی اش در ابوفلفل هنوز در گوش راوی بود

فرمانده سابق سپاه گرگان و گنبد کاووس در یادواره شهدای محله کاشانی گرگان عنوان کرد : دشمن به دنبال نفوذ فرهنگی در جامعه ایرانی است اما باید مانند گذشته با جنگ نرم جلوی آن را بگیریم .

به گزارش گلستان ما ؛ اولین یادواره شهداء محله کاشانی گرگان در تاریخ 94/6/26 با همکاری هیت امناءمسجد و هیئت جوانان بنی هاشم و پایگاه قمربنی هاشم همراه با نماز مغرب وعشاء در مسجد آن محل برگزار گردید.

در این یادواره که با حضور مردم شهر گرگان برگزار شد ، تعدادی از یادگاران 8 سال دفاع مقدس و خانواه شهداء نیز شرکت داشتند.

kashani01

این مراسم با قرائت قرآن توسط علی صانعی  وسرود جمهوری اسلامی وخیرمقدم توسط رئیس هیت امناء مسجد محله کاشانی حاج شعبانعلی صابری که خود یکی از یادگاران 8سال دفاع مقدس بود شروع شد.

kashani03

علی اصغر تناور از یادگاران دفاع مقدس و فرمانده سابق سپاه گرگان و گنبد که سخنران این یادواره بود ، با بیان اینکه ما در 24ساعت گذشته خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی بودیم ، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی  تاکید کرد دشمن درصدد نفوذ در عرصه اقتصادی وامنیتی است ولی نتوانسته تاکنون کاری بکند .

تناور افزود: ولی دشمن به طور جدی در صدد نفوذ در عرصه سیاسی و فرهنگی است وهمه ما باید هوشیار بوده ودر مقابل این جنگ نرم مثل گذشته پیروز میدان باشیم.

در ادامه این مراسم اسماعیل جلالی که خود یکی از همرزمان شهید حسن عقیدی بود با یکی از خاطراتی که با این شهید داشت مراسم را به بوی جبهه نزدیکتر کرد.

kashani05

وی اظهار داشت که در سال 61 با شهید عقیدی دوست بودم ودر سال 64 بنده عازم جبهه شدم ودر آن موقع بنده سنی نداشتم وامثال من زیاد بودند که شناسنامه های خودشان را دستکاری می کردند تا بتوانند برای حفظ کیان این مرز وبوم کاری کرده باشند.

 جلالی گفت: ما که در همان موقع به جبهه اعزام شدیم در کردستان،شیلر،سه راه حزیل که یکی از روستاهای نیش کالن بود اعزام شدیم و در سال66 به شلمچه پادگان اندیمشک رفتیم که تمام رزمندگان را آنجا جمع کرده بودند که افرادی برای اطلاعات وعملیات انتخاب کنند .

 شهید حسن عقیدی اولین نفری بود که اعلام آمادگی کرد وما به حسن گفتیم که تونباید بری وبه آرامی به ما گفت من انتخاب خودم را کرده ام وشما اگر دلتان نیست نیایید و شهید عقیدی رفت وما هم به شلمچه کانال ماهی رفتیم و من هم در آنجا بالباس غواصی بودم که مجروح شدم و مرا به بیمارستان اعزام کردند و بعد که بهوش اومدم به من گفتن که این بزرگوار یعنی شهید حسن عقیدی در جمع مانیست وشهید شده است .

یکی از خاطراتی که با این شهید داشتم این بود که درفاو پادگان ابو فلفل هرشب یک نفر رابه عنوان مسئول شب یا شهردار انتخاب می کردند.

 آن شبی که شهید حسن عقیدی را به عنوان مسئول شب گذاشته بودند ، بعد از شام خوردن به این بنده حقیر اعلام کرد که شما باید ظرف های امشب این دلاوران را بشویید و چون من بی اعتنایی کردم از طرف این شهید یک سیلی یادگاری خوردم که هنوز هم حسش می کنم.

گفتنی است ، در این اولین یادواره شهدا  محله کاشانی گرگان ، عیسی امامی نماینده مردم گرگان ، علی کلاتی عضو شورای شهر گرگان و فرمانده حوزه انقلاب و حوزه امام حسن مجتبی سروان علی رعیت حضور داشتند.

انتهای پیام /

kashani02

kashani06

kashani07

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.